پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
28 آذر 1400 - 13:31

یاوه گویی و تهدید از سر عجز

صهیونیست‌ها علاوه بر کنش کلامی مقامات خود، کارزار گسترده‌ای را در رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خارجی وابسته به خود علیه ایران به راه انداخته‌اند.
نویسنده :
مصطفی اسلامی
کد خبر : 10486

پایگاه رهنما:

یاوه گویی و تهدید از سر عجز

مصطفی اسلامی

با شروع مذاکرات جدید ایران با 1+4 و درک این مطلب که دور جدید مذاکرات با دولت رئیسی متفاوت از مذاکرات در دولت روحانی است و ایران تا امتیازی دریافت نکند، امتیازی را پای میز مذاکره به غرب نخواهد داد، ، رسانه‌های صهیونیستی و مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم کارزار گسترده‌ای را در راستای ایجاد یک فضای روانی در جهت کسب منافع سیاسی خود در عرصه بین‌الملل به راه انداختند.

در این کارزار علاوه بر ارائه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده در مورد ایران و برنامه هسته‌ای آن، مقامات نظامی و امنیتی این کشور تهدیدات گسترده و بی‌سابقه‌ای را مبنی بر قریب‌الوقوع بودن حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران مطرح کردند.

در آخرین مورد آن، صهیونیست ها  در گزارشی ادعا کردند که فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل طرح‌های عملیاتی حمله به ایران را تایید کرده و بر همین اساس، نیروهای نظامی تمرینات خود را آغاز خواهند کرد. حتی گفتند در این رابطه در سفری که به واشنگتن داشتند طرح حمله به ایران را با مقامات امریکا در میان گذاشته و موافقت طرف امریکایی را جلب کرده اند و یا درخواست دو فروند هواپیمای سوخت رسان از امریکا را داشته اند تا برای اعزام جنگنده اف 35 که بتواند با سوخت گیری بر فضای ایران وارد شوند، اقدام کنند. هرچند امریکا با این درخواست آنها مخالفت کرده است ولی همه می دانیم که همه اینها جنگ روانی است تا گزینه حمله به مراکز هسته ای ایران، گزینه معتبری تلقی شود تا طرف غربی بتواند در مذاکرات «وین» با فشار به ایران امتیاز بگیرد. این در حالی است که می دانیم رژیم صهیونیستی شکننده تر از آن است که بتواند اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند.  

این اظهارات، بیش از آنکه نشان‌گر تهدید از جانب صهیونیست‌ها باشد، نمایان‌گر عجز و ناتوانی آنان در این مرحله از بازی است. صهیونیست ها هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگر آشفته و سراسیمه هستند.

تهدیدات لفظی رژیم صهیونیستی که برای فشار به غربی‌ها در راستای گرفتن امتیازات بیشتر از تهران است، در نظر دارد تا پرونده‌های دیگری از جمله توان دفاعی و متعارف در دو حوزه موشکی و پهپادی و نیز نفوذ منطقه‌ای ایران را هم به مذاکرات هسته‌ای گره بزند.

صهیونیست‌ها علاوه بر کنش کلامی مقامات خود، کارزار گسترده‌ای را در رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خارجی وابسته به خود علیه ایران به راه انداخته‌اند.

در اولین روز مذاکرات جدید در « وین»، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که مقامات امنیتی رژیم اشغالگر قدس به همتایان آمریکایی خود اطلاع داده‌اند که ایران در حال زمینه‌چینی فنی برای آغاز غنی‌سازی 90 درصدی است، مسئله‌ای که تنها یک روز بعد با واکنش گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از اساس رد شد.

از کنار هم چیدن تمام این قطعات، به روشنی می‌توان به سردرگمی مقامات صهیونیستی در وضعیت فعلی پی برد، زیرا آنها نشان داده‌اند که برای حمله نظامی، هیچ‌گاه خبر نمی‌دهند و از همه مهمتر اینکه، برآوردهای عملیاتی آنان از خرابکاری‌های ممتد طی دو سال گذشته نشان می‌دهد که این عملیات‌های پنهان نه تنها نتایج مدنظرشان را محقق نکرده که باعث تسریع در فرآیندهای هسته‌ای ایران نیز شده است. آنگونه که این موضوع را روزنامه «تایمز اسرائیل» هفته گذشته با ارائه گزارشی از مصاحبه یکی از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده است، عنوان کرد و گفت که ترور شهید «محسن فخری‌زاده» در سال گذشته، هدف اسرائیل را در کندترکردن برنامه هسته‌ای ایران برآورده نکرده است.

ارسال نظرات